Geniaalseid reklaame on nii vähe – enamik on keskpärased või lausa maitsetud. Samamoodi on ka firmadega – kõikide firmade turundusspetsialistid käivad koolitustel ühtesid ja samasid “geniaalseid gurusid” kuulamas, kes räägivad iga kord ühte ja sama juttu – “sa pead eristuma”, “sa pead olema unikaalne”, “sa pead jääma meelde”, “leia oma eripära” jne jne. Tulemuseks on palju keskpäraseid ja lamedaid reklaame, turundussõnumeid ja laialdast tavalisust – kõik nad eristuvad täpselt ühtemoodi, kõik nad mõtlevad välja täpselt ühesuguseid “eristuvaid sõnumeid”. Tulemuseks on palju ühesuguseid reklaame, firmasid ja poode, kes kõik on täpselt sama erilised nagu iga teinegi (laenasin selle fraasi kelleltki, kes mind mu blogis väga teravalt kritiseeris, aga thänks enivei).
Muuhulgas – inimesed ise on täiesti teadlikud sellest paradoksaalsest “erilisusest”. Ja nad ikka usuvad sellesse. Nad toodavad seda halli massi edasi, ise siiralt uskudes ja raiudes, et “See mida MINA teen, on eriline!”
4 comments:
Aga, pagan võtaks, ma olen ju eriline!
Mina olen ka eriline, nagu Priit!
kuule, aga öeldakse ju nii, et ühiskond armastab keskpärasust. võib-olla seepärast siis ongi kõik reklaamid nii üheülbalised. või võib-olla need turundusinimesed ei saa lihtsalt aru, et nad ei suuda olla originaalsed...
ja kui kõik oleksid originaalsed, siis lõppeks ei oleks keegi originaalne, sest originaalsus oleks meinstriim. ma ei tea, kas selline asi muidugi võimalik oleks.
muide, täna kuulsin, kuidas kõrvallauas kolm tšikki vestlesid...üllatus-üllatus... turundusest. üks neist rääkis õige tähtsal häälel: "kui sa sealt kristiine keskuse juurest tuled, siis sa ei pööra ju sinna kebabi poole, kui seda kohta ei TURUNDA."
Oleks siis keskpärasus selline nunnu keskpärasus, aga tavaliselt keskpärasus kisub kilekotiks kätte ära:)
Post a Comment